3 obiceiuri sănătoase ce îți vor transforma viața

Updated: Jun 19



Ai dat click și uite, ești aici. Nu pe profilul altei persoane, nu pe un videoclip amuzant, ci aici, deoarece te interesează ceva. Un tu mai bun, un viitor mai promițător, o rutină ce te ajută în evoluția ta personală, sau poate încă un pas spre calea spre succes.


Indiferent de ce îți dorești, trebuie să te asculți și să știi ce ți se potrivește, căci nu are nici un rost să îndeși un pătrat într-o formă sferică. De aceea nu îți spun cum să te trezești la cinci dimineața, sau să alergi zece kilometri pe zi, ci cum poți progresa în domeniul tău, unde te descurci, unde ar încăpea pătratul.


Dar, dacă obiceiurile sunt dificile nu înseamnă că nu sunt pentru tine, înseamnă că te fac mai puternic și te aduc pe drumul cel bun, și sincer îți spun, zona ta de comfort te va arunca în prăpastia vieții la un moment dat.


După ce citești articolul ăsta închide telefonul și începe să muncești pentru tine, pentru visurile și aspirațiile tale. Să-i dăm drumul.


1. Ora de aur


O bună metodă pentru a fi bun în domeniul tău este să citești cărți despre el, măcar o oră pe zi. Această practică se numește The 5-Hour Rule și îți poate aduce numeroase beneficii dacă o faci constant.


Cumva îți vine în minte fraza ”nu am timp”? Când totuși te uiți la filme/seriale cel puțin o oră, sau petreci la fel de mult timp pe social media? Este vorba despre scuze sau despre prioritățile tale? Acum este momentul să faci ceva cu aceste minute, acum trebuie să acționezi.


Spre exemplu, dacă îți dorești să devii psiholog, există numeroase cărți în acest domeniu, sau poate vrei să obții o educație financiară mai bună (decât cea inexistenta din licee). Indiferent de ceea ce îți dorești, există o groază de cărți pline de informații prețioase, de la oameni care deja au profesat înaintea ta. După cum și expresia, succesul lasă indicii.


Cărțile sunt indicii, sunt ani de muncă și experiențe din care putem învăța prin simplul obicei de a citi, scutindu-ne de numeroase eforturi și experiențe neplăcute. Nu degeaba putem învăța și din greșelile celorlalți, nu numai din ale noastre.


Așa că, nu te oprește nimic din a citi o jumătate de oră dimineața și cealaltă jumătate seara, în loc să te uiți pe Youtube sau pe Instagram.


2. Setează-ți prioritățile

Pentru a fi siguri de îndeplinirea scopurilor noastre de scurtă durată, ne trebuie mici sarcini zilnice pentru a ne aduce mai aproape de ele.

Astfel, ne putem crea o listă de sarcini, sortate în funcție de importanța lor.


Mai întâi, pune pe foaie ce îți dorești să faci în ziua respectiva. De obicei acest lucru se face seara, dar mie personal îmi place dimineața, după ce termin rutina de yoga și meditație.

Acest exercițiu este foarte important, deoarece ideile scrise devin realitate mult mai ușor decât să plutească prin mintea noastră. Poți folosi atât foaie și pix, cât și aplicații speciale, în funcție de preferințele tale.


Apoi, plasează-le în funcție de importanța lor, de exemplu, ai o cursă de alergat peste o săptămână și trebuie să te pregătești intens. Primul lucru ar fi antrenamentul, apoi cititul (ora de aur), sau poate studierea unei limbi străine. Gândește-te ce trebuie să faci prima data, apoi ce merge pe locul doi.


Și chiar dacă nu reușești să faci tot, ceea ce este normal, nu uita să te împingi la limită, ca să îți dezvolți un nou nivel de disciplină.

Dacă și eu am putut să fac asta, nu văd ce te-ar opri pe tine!

3. Măsoară cât timp acorzi visului tău


Acest concept poate părea ciudat la început, dar este printre cele mai bune metode de a progresa, deoarece te ajută să depui mai mult efort și timp scopurilor tale.


De unde știi dacă ești concentrat destul de mult pe visurile tale? Păi asta se reflectă în orele depuse zilnic, în care te concentrezi exclusiv pe acel lucru.

Singurul mod de a-ți îmbunătăți timpul alocat este de a afla care este acesta.


Astfel, trebuie să te cronometrezi de fiecare dată când muncești pentru scopurile tale, fie notezi pe o foaie timpul, fie poți folosi o aplicație. Eu folosesc aplicația Forest, dar există multe alte opțiuni pe Google Play Store sau Apple Store.


Dacă acest obicei îți este nou, în câteva zile vei realiza cât de mult timp pierzi pe activități banale, dar este perfect normal la început.

Concentrarea este în sine un exercițiu mental, iar cu efort constant poate fi îmbunătățită, exact ca un mușchi. Dacă reușești să te provoci mai mult, vei putea fi de cinci, zece ori mai productiv decât restul persoanelor din jurul tău!


Dacă reușești să introduci în rutina ta măcar un obicei din cele de mai sus, te vei îndrepta spre o viață mai bună, spre un tu mai bun.


Tocmai ai ajuns la START, eu ți-am arătat cum să ajungi la FINISH, iar de aici eforturile și oportunitățile tale te vor ghida unde este mai bine.


Mult noroc tuturor!


Locul unde ideile tinerilor prind viață.

©2020 by KULT. All rights reserved.

0773 123 246