Reclamă la necaz (#1): pastila de anti-bullying


Te simți singur chiar dacă ești înconjurat de prieteni? Vrei să afli cum să scapi de timiditate? Simți că orice ai face nu ești suficient de bun? Te afectează prea mult părerea celorlalți? Ți-e greu să te deschizi în fața altor persoane?


Noi suntem aici ca să te susținem, ca să te ajutăm, suntem conștienți de capacitățile tale. Chiar dacă nu ne cunoști, poți apela oricând la noi, credem în tine, nu te demoraliza, continuă să lupți!


Câteva probleme des întâlnite în această perioadă sunt: presiunea care vine din partea profesorilor și a părinților, bullying-ul, goana după note, relațiile toxice, dorința de atenție, presiunea pe care o pui pe propria persoană etc.


Care este impactul bullying-ului în viața noastră?


Pentru început, hai să vedem ce înseamnă bullying-ul! Bullying-ul este o acțiune intenționată care produce injurii celorlalți efectuată în mod repetat, care se poate manifesta fizic, prin agresivitate sau psihologic, prin producerea unor daune emoționale.


Tipuri de bullying


1) Fizic - reprezintă agresiuni fizice și produceri de pagube materiale (Vasilică vine în fiecare zi la școală și obișnuiește să arunce pachetul cu mâncare al colegului la gunoi) - verbal: reprezintă insulte, remarci rasiste și tehnici de intimidare (Vasilică, mai mereu,

își insultă colegii, scoțând în evidență ceea ce consideră el ca fiind defecte).


2) Social - reprezintă minciunile, zvonurile, imitatul, ce au ca scop denigrarea persoanei (Vasilică are o plăcere deosebită în a-și imita anumiți colegi, dorind să stârnească amuzamentul celorlalți).


3) Cyber bullying - reprezintă totalitatea acțiunilor injurioase care au loc în mediul online (Vasilică postează adeseori poze și comentarii discriminatorii la adresa anumitor persoane).


Care sunt eventualele efecte ale bullying-ului?


a) Pe termen scurt: plânsul și tendința de izolare, instabilitatea emoțională și impulsivitatea (Alinuța, după ce a fost jignită de Vasilică în repetate rânduri, își schimbă starea de spirit, trecând foarte ușor de la tristețe la furie, având tendința de izolare).


b) Pe termen lung: creșterea nivelului de anxietate, frica de socializare, dorința de izolare socială, atacuri de panică, instabilitatea emoțională, stare depresivă, dorința de ameliorare a durerii psihice/emoționale prin producerea durerii fizice (Alinuța crede că prin provocarea durerii fizice reușește să o diminueze pe cea psihică).


Experiența Lisei cu bullying-ul:


,,Pentru unii aceste cuvinte nu dor, dar pentru alții sunt răni ale căror cicatrici nu se vor vindeca prea curând sau chiar niciodată. Am făcut parte din prima categorie fiind o persoană care nu se lasă afectată de cuvintele și acțiunile urâte de care am avut parte pe termen îndelungat, dar acum nu las niciun cuvânt să-mi afecteze starea de spirit sau părerea despre mine. Vă voi povesti experiența mea cu bullying-ul și cum am reușit să devin sigură pe mine și încrezătoare.


În generală eram poreclită în 1000 de feluri pentru că eram mai plinuță și sincer nu-mi amintesc cum reacționăm pe moment,dar știu că pe moment mă afecta, puțin , dar mă afecta.


Mă gândeam că persoanele care mă critică și mă jignesc sunt de fapt rele, asta era plăcerea lor, să atace persoane care nu aveau nicio treabă cu ei.


„Dacă erai mai slabă, poate te plăceam înapoi’’...

Țin minte că îmi plăcea de un băiat și în ceva împrejurări a aflat ca îl plac și mi-a zis: „Dacă erai mai slabă, poate te plăceam înapoi’’ și atunci am început să scriu, atunci mi-am descoperit latura poetică, deci persoana care se presupunea să mă pună la pământ cu spusele sale mi-a adus un plus. Știam că nu greutatea mă definește, ci ceea ce sunt eu de fapt în interior îmi arăta adevărata valoare.


Fiecare om trebuie să-și cunoască defectele și calitățile .Unele defecte se pot modifica,dar altele nu, unele te fac special și unic, așa că trebuie sa fructifici și să scoți la suprafață atuurile tale.


Cunoașterea de sine devine bariera cuvintelor și gesturilor urâte.


Eu am mai mers pe un principiu: Atâta vreme cât tu nu aduci nicio contribuție pozitivă vieții mele, ce crezi tu despre mine nu contează. Totuși, nu confundați bullying-ul cu critica constructivă, sau invers.”


Multe vedete la care nu te-ai fi gândit niciodată că au fost ținta bullying-ului de-a lungul timpului au vorbit despre acesta, spre exemplu:


Selena Gomez a povestit în cadrul unui podcast „Giving Back Generation” cum a experimentat bullying-ul pe vremea când era la liceu, dar și cum a reușit să treacă peste acea perioadă din viața ei, fiind mereu deschisă în privința problemelor cu care s-a confruntat.


Și cred că acest lucru este crucial pentru o prietenie.

„Înainte să învăț acasă, am fost la liceu o perioadă. Dacă verișorul meu nu reușea să mă înveselească, nu știu ce aș fi făcut și cum aș fi trecut peste. Pentru că într-un fel eram o tocilară și stăteam cu o singură persoană. Sunt copilul problemă dintr-un grup, chiar puțin răutăcioasă. Îmi place să fac lucrurile mai interesante. Și cred că acest lucru este crucial pentru o prietenie. Vreau să fie mai multe prietenii așa. Cred că este nevoie de asta.”


Justin Timberlake: „Eu am crescut în Tennessee, unde, dacă nu jucai fotbal, erai considerat un fătălău. Eram ciuca bătăilor, pentru că pe mine mă interesau muzica și arta. Plus că nu mă ajuta fizicul, aveam o acnee îngrozitoare și un păr foarte ciudat. Ceilalți copii se luau de mine tot timpul.”


Rihanna a fost victima rasismului în Barbados, locul ei natal, unde cei mai mulți locuitori sunt de culoare, iar nuanța pielii ei, de mulatră, o făcea să pară albă în ochii celorlalți și să fie marginalizată. „Se uitau urât la mine și mă blestemau. Iar eu nu înțelegeam de ce.”


Kylie Jenner a povestit pe Snapchat cum s-a confruntat cu bullying-ul la 9 ani. „Sunt 4 milioane de oameni care mă urmăresc aici. Jumătate dintre voi mă considerați ciudată, iar cealaltă jumătate credeți că totul este roz pentru mine. La 9 ani am fost ținta bullying-ului. Zilnic se repetă fenomenul și vreau să trag un semnal de alarmă, Nu vă fie rușine, povestiți tot ce vi se întâmplă!”


Shawn Mendes, la fel ca mulți alți artiști, a fost victima bullying-ului, iar el a decis să vorbească despre asta. Shawn a spus că acest lucru l-a ajutat să se dezvolte, să crească și i-a încurajat pe fanii lui să-șii urmeze visul orice s-ar întâmpla. Artistul a vrut să le arate fanilor lui că este acolo pentru ei oricând și oricum.


Cântărețul britanic a ajuns să urască şcoala şi plângea în fiecare zi, din cauza colegilor.

Ed Sheeran n-a avut o copilărie liniştită. A fost hărțuit de mic, fiindcă era roșcat, purta ochelari şi se bâlbâia, iar la şcoală colegii îi spuneau că e un ciudat, din cauza felului în care arată. Artistul a povestit totul într-un interviu pentru Contact Music. Cântărețul britanic a ajuns să urască şcoala şi plângea în fiecare zi, din cauza colegilor. Totul s-a schimbat în liceu, când şi-a descoperit pasiunea pentru muzică.


Lady Gaga - a avut multe experiențe neplăcute cu persoane de vârsta ei în liceu, dar și-a urmat visurile și a mers mai departe. Artista își amintește că a fost puternic criticată pentru că era prea provocatoare sau prea excentrică. Însă tocmai această atitudine a fost cea care a ajutat-o să devină artistă de succes de astăzi.


Soluții:

  • dezvoltă-te psihic, descoperă cine ești tu cu adevărat

  • când te simți depășit de situație, poți apela la un terapeut

  • încearcă să împărtășești ceea ce simți celor din jur

  • gândește-te că tot ce se întâmplă este trecător

  • încearcă să iei partea bună din orice

  • găsește activități care te fac fericit/ă (desenează, cântă, citește, scrie, zâmbește, dansează, fă gimnastică, aleargă, cunoaște lume nouă)

  • fă voluntariat

  • încearcă să devii cea mai bună variantă a ta nu te compara cu nimeni (toți suntem unici și avem atuurile noastre). Ai mai multă grijă de tine, acordă-ți mai mult timp!

  • Fii fericit! Zâmbește!

  • Viața e prea scurtă ca să fii supărat!

  • Mai bine să regreți că ai făcut anumite lucrui, decât că le-ai ratat!

Vor urma alte, câteva articole, în care vom scrie și din experiența personală, pe teme precum: relații toxice, goana după note, presiunea pe care o pui pe propria persoană și dorința de atenție.


În cazuri urgente, vă punem la dispoziție următoarele informații:

  • Numărul de telefon 1-800-273-8255 sau

  • Trimiteți SMS la 741741 pentru a ajunge la un consilier de criză instruit prin intermediul Crisis Text Line, o organizație globală non-profit. Gratuit, 24/7, confidențial.

Până la următoarea întâlnire, nu uita: „O zi în care nu ai râs, este o zi pierdută!


Articol realizat în colaborare de către: Briana Berbec, Teodor Pirpiliu, Mihaela Taifas și Lisa Frăsineanu.


Related Posts

See All

Subscribe

Ce-ți recomandăm

bun.png

Despre KULT

Susține-ne

Ce facem

Pentru tineri

Subscribe

Subcribe

Contact

0773 123 246

©2021 by KULT. All rights reserved.